ЖКХ тарифы — новости

Комунальні тарифи-2018 – скільки будемо платити?

За "традицією" вартість тарифів на житлово-комунальні послуги в Україні збільшується щороку. Нинішній рік також не стане винятком. Уряд вирішив не затьмарювати новорічні свята повідомленнями про черговий перегляд цін на комунальні послуги, підвищення яких, швидше за все, стартує після закінчення опалювального сезону.

За останні 13 років рахунки за комунальні послуги в нашій країні зросли в понад 26 разів. Так, в 2004 року витрати українців на ЖКГ були найнижчі в Європі, і становили всього 3-4% від рівня доходів. Нині українці змушені платити більше, ніж в інших країнах, викладаючи за комуналку від 30% до 50% своїх доходів.

Чи очікувати підвищення тарифів на газ?

З квітня 2018 року планується зміна методики визначення вартості газу для населення. Якщо вірити проекту постанови, за новою методикою вартість газу для населення будуть встановлювати один раз на рік – 1 квітня. Ціна для споживача залежатиме від середньої ціни імпортного газу на німецькому газовому хабі, яка розраховується за 6 місяців попереднього року.
Якщо новий порядок розрахунку стане чинним, вартість газу для населення з квітня може подорожчати більш ніж на 8%. Ціна буде залишатися незмінною протягом року і буде діяти до квітня 2019 року.

Незважаючи на запевнення чиновників, що газ для населення у 2018 році дорожчати не буде, перспектива підвищення його вартості в поточному році виглядає цілком реальною.

На перегляді механізму розрахунку ціни газу також наполягає і Міжнародний валютний фонд. Це одна з умов для отримання Україною наступного траншу кредиту МВФ.

Ціна на тепло буде залежати від газу

У Мінекономрозвитку прогнозують, що в 2018 році вартість опалення і гарячої води може зрости на 20%. Це буде в тому випадку, якщо уряд прийме рішення підвищити вартість газу для споживачів. При цьому тарифи на тепло на опалювальний сезон 2017-2018 року мінятися не будуть, запевняють Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.

У квітні, після закінчення опалювального сезону, уряд остаточно визначиться з питанням ціни на газ. У разі її підвищення, це призведе до подорожчання електроенергії, гарячої води і тепла для українських споживачів.

Електроенергія теж під питанням

За рішенням Національної комісії з регулювання енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) з січня 2018 вартість оптової ціни на електроенергію зросте на 16%. Ціни підвищуються в два етапи: в січні, і в квітні. Вартість електроенергії в результаті збільшиться з 1,37 до 1,59 грн/кВт (без ПДВ).
На даному етапі підвищення цін торкнеться не побутових споживачів: підприємств, підприємців і бюджетних організацій.

Рішення, чи будуть підвищуватися тарифи для населення в 2018 році, поки не прийнято.

Питання в тому, як довго уряд зможе утримувати тарифи на електрику для населення на колишньому рівні. Фактично, вже зараз ціни для населення нижчі від рівня оптової ціни на ринку. Після чергового підвищення, розрив між оптовою ціною і тарифом для населення буде тільки збільшуватися.

Крім того, у другому-третьому кварталах цього року очікується введення системи стимулюючого тарифоутворення (RAB-регулювання), що може призвести до зростання тарифів на електроенергію ще на 20-30%.

Для населення останній раз електроенергія дорожчала в березні 2017 року. Поки ніякої нової інформації про подорожчання на сайті НКРЕКП немає.

Втім, зміну тарифу на електроенергію для непобутових споживачів буде враховано у вартості їхніх послуг, і в ціні кінцевого продукту. Отже, споживач все одно за це заплатить зі своєї кишені.

Тарифи на воду

Підвищення цін на електроенергію для підприємств, як правило, призводить до підвищення вартості води для населення. Не стане винятком і цей раз. У зв’язку зі зростанням вартості електроенергії та підвищенням мінімального рівня оплати праці, НКРЕКП прийняла рішення підвищити тарифи на холодну воду у 2018 році.

Більше від інших вартість холодної води підвищиться в Харківвводоканалі – до 8,38 гривні за кубометр, або на 17%. Львівводоканал підвищує ціни на воду на 11%, а Дніпроводоканал – на 5%.

Всього цього року вартість тарифу на водопостачання та водовідведення зросте для 60 компаній.

З’явиться абонплата

У 2018 році на українців також очікує зміна в порядку сплати комунальних платежів. Відповідно до прийнятого закону "Про житлово-комунальні послуги", який набирає чинності в червні 2018, вводиться поділ оплати за комунальні послуги, за винятком електроенергії і газу, на кілька платежів:
– Плата за спожиту послугу (фактично використану електроенергію, воду);
– Абонплата за обслуговування (опалення, вивезення сміття, водопостачання і водовідведення);
– Плата за поточний ремонт внутрішньобудинкових мереж.

Чи призведе поділ оплати до підвищення вартості послуг для українців, на даний момент невідомо.

При цьому для споживачів можуть з’явитися додаткові складності і плутанина з оплатою розділених на кілька частин комунальних послуг.

Пеня за несвоєчасну оплату

Також законом "Про житлово-комунальні послуги" вводиться пеня за кожний день простроченої оплати. З 1 січня 2019 року сплата буде нараховуватися в розмірі 0,01% за кожен день прострочення з того дня, коли закінчився термін оплати. Таким чином, за 100 днів простроченої оплати буде нарахована пеня в розмірі 1% від суми боргу. Пеня за несвоєчасну оплату комунальних платежів не буде нараховуватися при наявності боргів держави по субсидіях і пільгах. А також, якщо у платника є борги з виплати заробітної плати, яка підтверджена документально.

***
Незалежно від того, коли і якою мірою підвищаться тарифи для населення, рівень комунальних платежів все більше залежатиме від зростання обсягу нарахованих субсидій та своєчасності їх виплат. Таким чином, навантаження на бюджет по виплатах субсидій буде і далі збільшуватися, а частка сімей, які користуються субсидіями, може зрости до 70-80%.

При цьому заборгованість держави по субсидіях торік склала 9 млрд грн. Борги планують виплатити у 2018 році, збільшивши витрати бюджету на надання пільг та субсидій населенню на 15,9 млрд гривень.

У 2017 році борги українців за комунальні послуги перевищили 30 млрд.грн, хоча ще рік тому заборгованість була на рівні 17 млрд грн.

Обговорити на Форумі

Комунальний маразм

Держспоживслужба виявила завищення і повернула споживачам 5,3 млн грн.

Що коїться з тарифами на комунальні послуги останні кілька років, годі збагнути. До них неможливо звикнути, бо зростають вони так часто, що їх підвищенню вже втрачено лік. Періодично хтось у владі пробує схаменутися, але ситуацію в цілому це не рятує.

Приміром, недавно Держспоживслужба провела перевірки і виявила порушення при нарахуванні вартості житлово-комунальних послуг у 2016-2017 рр. Проаналізувавши обґрунтованість рахунків на централізоване теплопостачання в попередньому опалювальному сезоні, її фахівці виявили завищення і повернули споживачам 5,3 млн грн.

Однак переплати становлять значно більші суми. Скажімо, лише в Чернівецькій області вони сягнули 3,7 млн грн, а в Дніпропетровській у 2014—2016 рр. споживачі переплатили аж 53 млн грн. З’ясувалося, що у структуру ціни на ЖКП включали необґрунтовані або завищені витрати. В уже згаданій Дніпропетровській області в тариф було безпідставно внесено інвестиційну складову, банківські послуги та завищені суми прибутку. У прокуратурі області відкрили кримінальне провадження. Але ж винні не лише керівники комунальних підприємств, а й місцеві органи влади, які не затвердили тарифи на рівні економічно обґрунтованих.

Ще більша плутанина з комунальними платежами у столиці. Причому одні новини тішать споживачів, інші — насторожують. Зокрема, йдеться про те, що кияни можуть повернути частину коштів, заплачених за постачання тепла в опалювальному періоді 2015/16. Причини — у правових нюансах. В Україні з 2014 по 2017 р. вартість тепла для побутових споживачів зросла майже вчетверо — з 375,3 до 1414,45 грн за 1 Гкал. За цей час Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), затвердила 5 постанов про зміну тарифів на централізоване тепло.

Однак річ у тому, що не всі вони легітимні. Приміром, постанова №613, згідно з якою вартість послуги з теплопостачання для споживачів компанії "Київенерго" зросла з 374,6 до 657,24 грн за 1 Гкал, діяла трохи більше року (з 8.05.15 по 30.06.16 ). Але її визнали не чинною, а тарифи — незаконними. Таке рішення виніс Київський апеляційний суд у своїй постанові від 06.07.2016 р., спираючись на те, що її не було зареєстровано у Мін’юсті й не внесено до Єдиного державного реєстру з присвоєнням реєстраційного коду. Інакше кажучи — постанову прийнято з порушенням процедури, за якою схвалюють нормативно-правові актів, і тому вона була протиправною.

Рішення суду дає змогу киянам вимагати повернення переплачених за незаконними тарифами коштів за опалювальний період 2015-2016 рр. Гроші чималі, оскільки за кожну спожиту гігакалорію в тому сезоні "Київенерго" має повернути 283,12 грн.

А поки мешканці столиці або цього не знають, або розмірковують, що робити, монополіст ("Київенерго") вирішив укотре їх "порадувати". Замість того, аби повернути незаконно стягнуте, у першій квитанції за опалення у новому сезоні 2017-2018 рр. мешканцям майже 330 столичних будинків упишуть суми до сплати в минулому опалювальному сезоні. Правда, аби хоч трішки заспокоїти загал, повідомляють, що там можуть бути як доплати, так і переплати.

Причин, які спонукали енергетиків спохватилися через рік після завершення попереднього опалювального сезону і вдатися до перерахунків, більш ніж досить. Вони такі розмиті й заплутані, що довести свою правоту, навіть зрозумівши, про що йдеться, — практично неможливо.

Ось посудіть самі, що можна протиставити таким "аргументам" монополіста:

А як вам надумана необхідність сповіщати показники лічильників не у квитанціях, як це було раніше, а повідомляти додатково щомісяця постачальникам про спожиту кількість гарячої та холодної води до певного числа? Тобто людина має не лише мобілізувати чималу суму за неякісно надані послуги, а ще й згаяти час на безглузде оповіщення даних, які й так зафіксує у квитанції. Інакше їй нараховуватимуть показники зі стелі навіть у тому випадку, якщо вона, скажімо, не користувалася гарячою водою.

Можливо, з витівкою можна було б змиритися, якби до надавачів комунальних послуг було просто додзвонитися. Коли хтось подумав, що його виручить мобільний телефон, — то так, якщо на рахунку значна сума. Адже телефонувати з мобільного на стаціонарний недешево. Та й очікування 20—30 хвилин виллється в копієчку. Посилання монополіста на Інтернет також не коректне. Далеко не в кожного він є, і далеко не кожен пенсіонер спроможний створювати й користуватися особистим кабінетом.

Спроби ж надати письмові відомості про показники лічильника в офісах "Київенерго" також не увінчаються успіхом. Скриньок для звернень просто немає, а в центральному офісі хоч і є, однак на ній написано, що вкидати туди листи з показниками заборонено. Тож стійте, шановні, в кілометрових чергах до операторів. Саме стійте, бо сісти при такому напливі відвідувачів ніде.

Стійте й розмірковуйте, що вже платите за прийнятий без громадського обговорення і незаконно підвищений більш ніж удвічі тариф на прибудинкові території, які не перебувають у власності мешканців будинків. І наразі тіште себе тим, що уряд відтермінував оприлюднення ціни на газ для населення на період із 1 жовтня 2017 р. по 31 березня 2018-го. Відклали оприлюднення до узгодження нового механізму визначення вартості енергоносія з МВФ і Європейським енергетичним співтовариством. Там досі вважають, що наші тарифи значно нижчі, ніж у сусідів. На зубожіння українців не зважають і радять розв’язувати проблему через субсидії. Їм байдуже, що подачки з бюджету вже отримує більш як половина споживачів і він (бюджет) цього не витримує. Дзеркало Тижня

Верховна Рада прийняла закон про житлово-комунальні послуги

Законопроект передбачає прозорий розподіл тарифів, а ЖЕКи позбуваються монополії на ринку надання комунальних послуг.

Верховна Рада 9 листопада 2017, прийняла нову редакцію закону "Про житлово-комунальні послуги" №1581-д, яким врегулювує правові відносини між виконавцями та споживачами послуг ЖКГ.
Законопроект передбачає:

Законопроект також позбавляє місцеві органи влади права встановлювати тарифи на низку послуг, які виділяються з комплексу послуг ЖКГ, і плата за які формує загальний тариф на обслуговування багатоквартирних будинків. У числі таких послуг: переробка та захоронення побутових відходів, централізоване опалення та постачання холодною водою, тощо. Зокрема, законопроект наділяє Кабінет міністрів правом встановлювати лише порядок формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами. А конкретні тарифи встановлюють компанії, які за місцевим конкурсом отримують право на надання населенню послуг із збирання, переробки та захоронення відходів.

Для тех кто не понял с какого перепугу появилась абонплата за газ

Комуналка у різних країнах світу

Цікаво буде ознайомитися з тарифами на житлово-комунальні послуги різних країн та порівняти їх з українськими.

Характеристики/КраїниУкраїнаНімеччинаВеликобританіяСШАЛатвія
Електроенергія, грн./1кВт*г0,71-1,638,543,53,4
Опалення, грн/м376,711400**11,4
Газ, грн/м36,879171610,719,71
Водопостачання та водовідведення, грн/м313,46140822744
Комуналка, % від з/п40108710-30
Комуналка, % від пенсії12515201520-60

* індивідуальне опалення.
Джерело

Отменены преимущества оплаты услуг ЖКХ до 20 числа

Действовавшие в Киеве скидки на услуги ЖКХ практически полностью нивелированы изменениями в отечественном законодательстве. Установленные тарифы на коммунальные услуги в зависимости от срока оплаты (не позднее или после 20 числа месяца, следующего за расчетным) остаются действовать только в части услуги по содержанию домов и сооружений, а также придомовых территорий. Об этом в комментарии "Вечернему Киеву" заявил директор КП "Главный информационно-вычислительный центр" Валерий Мисань.

"Статус исполнителей коммунальных услуг в г. Киеве в части централизованного отопления, горячего и холодного водоснабжения, водоотвода перешел от жилищно-эксплуатационных организаций к предприятиям тепло- и водоснабжения. Поэтому сейчас установленные тарифы на коммунальные услуги в зависимости от срока оплаты последним (не позднее или после 20 числа месяца, следующего за расчетным) остаются действовать только в части услуги по содержанию домов и сооружений, придомовых территорий", – подчеркнул чиновник.

При этом директор КП "Главный информационно-вычислительный центр" напомнил, что районными в г. Киеве комиссиями по рассмотрению спорных вопросов, связанных с применением тарифов для осуществления расчетов с населением за потребленные услуги, были приняты решения продлить сроки оплаты для некоторых месяцев.

"В связи со сжатыми сроками оплаты потребленных жилищно-коммунальных услуг, были приняты соответствующие решения, согласно которым срок оплаты счетов за июль 2014 года продлен до конца августа 2014, счетов за август 2014 – до конца сентября 2014 и счетов за сентябрь 2014 – до конца октября 2014 года", – отметил Валерий Мисань. Источник

Новые коммунальные квитанции для киевлян: как и сколько платить?

Платежная квитанция за услуги ЖКХ и сама схема обслуживания этого платежного документа претерпела очень большие изменения.

Киевляне получили платежки нового образца. Что в них нового и на что стоит обратить особое внимание...

Новые коммунальные квитанции по ЖКХ из 5 граф

На листе формата А4 есть 5 граф, по которым теперь придется платить жителям столицы. На обратной стороне своеобразная "пояснительная записка", но вопросов она вызывает больше, чем ответов. Подробнее о нововведении рассказал первый заместитель директора коммунального предприятия "Главный информационный вычислительный центр" Андрей Щербина.

Первый вопрос касается централизованного снабжения горячей водой, а также централизованного отопления. Оказывается, что эти услуги предоставляет не только "Киевэнерго", а еще и такая компания как ООО "Евро-Реконструкция". Примечателен тот факт, что тарифы в этих двух компаниях отличаются на гривну-две. Каким образом такое может быть?

— Это разные компании, у них разные зоны обслуживания. И если "Киевэнерго" обслуживает большую часть города, то ООО "Евро-Реконструкция" обслуживает Дарницкий район и часть Днепровского района. Эти тарифы отличаются, так как различные циклы предоставления этих услуг, разная длина сетей, да и вообще — это разные компании.

Тогда, наверное, именно поэтому в этих районах не отключали горячую воду? Потому что это разные компании? Или в ООО "Евро-Реконструкция" тоже отключали?

— Это разные компании, поэтому графики оказания услуг у них тоже отличаются. Они вообще не зависят друг от друга.

Раньше у киевлян по оплате за воду было две графы — холодная и горячая вода. Сейчас сделали "холодная вода и водоотвод", затем "горячая вода" и еще отдельно "горячий водоотвод". Почему сделали таким образом?

— В апреле произошли значительные изменения законодательства, которые в целом изменили правила игры на рынке ЖКУ. Был принят закон 1198, который забрал функцию установления тарифов у органов местного самоуправления, и передал эту функцию национальному регулятору, то есть Национальной комиссии регулирования рынка коммунальных услуг. И эта комиссия приняла новые тарифы для "Водоканала", "Киевэнерго" и ООО "Евро-Реконструкция". Так как услугу горячего водоснабжения предоставляет "Киевэнерго", соответственно и тариф принят по этой услуге для "Киевэнерго", а услуги холодного водоснабжения и водоотвода предоставляет "Водоканал", поэтому эти графы были разделены.

В новой платежке есть сноска с тремя звездочками: "рекомендовано оплатить горячую воду из расчета 0,7 кубометра на одного человека". Затем "в следующих расчетных периодах заполнять это поле необходимо в соответствии с фактическими показаниями счетчика". Что это значит?

— Это, пожалуй, вы получили квитанцию от ООО "Евро-Реконструкция", вы потребляете горячую воду именно в этой компании. Эта компания предлагает оплатить определенное количество воды, а затем по показателям счетчика провести перерасчет в соответствии с фактическим потреблением. Такая практика есть в Украине, но "Киевэнерго" не применяет такую практику, а предлагает платить за фактические объемы по показателям счетчиков.

По централизованному отоплению вообще пустая строка. Это потому что отопления не было?

— Да, тариф который определила национальная комиссия регулирования рынка коммунальных услуг установила новый тариф, но он с этого года будет сезонным. То есть начисления будут осуществляться только во время отопительного сезона.

Платежка нового образца пришла, но ее электронного вида, ни на официальном сайте вычислительного центра в персональном кабинете, ни в интернет-банках нет. С чем это связано?

— Платежка и сама схема обслуживания этого платежного документа понесла очень большие изменения. Раньше исполнителем услуг было одно лицо — ЖЭК, который обслуживал ваш дом, а сегодня мы имеем ЖЭК, который предоставляет услуги по обслуживанию дома, "Водоканал", который предоставляет услуги водоснабжения, "Киевэнерго" — отопление, это все разные исполнители. Поэтому мы достигли договоренности, что они останутся в едином платежном документе для удобства киевлян. Источник.
Обсудить новость на Форуме...

С 1 июля цена на воду в Украине вырастет почти в 2 раза

С 1 июля 2014 года каждый украинец будет платить за воду как минимум на 18 грн. больше.

С июля в Украине вырастут тарифы: на водоснабжение в среднем на 84%, на водоотведение — на 105%, на водопотребление (подача и сток) — на 93%. Как пояснили в Нацкомиссии по госрегулированию в сфере комуслуг, которая их устанавливает, теперь украинцы будут платить за воду, согласно экономически обоснованному уровню — то есть, с заложенной рентабельностью до 5%.

«Тарифы на воду повышались в последний раз в 2008-2012 годах (в разное время в разных городах). За это время ее себестоимость выросла существенно — больше требуется средств на выплату зарплаты, закупку электроэнергии, реагентов. Водоканалы не могут работать в убыток, ведь им нужно думать о существовании своих предприятий, чтобы они вообще не умерли, — рассказал член Нацкомиссии Дмитрий Григорьев. — В связи с этим, с первого июля повышаются тарифы на воду для 26 из 150 предприятий, обеспечивающих 87% рынка водоснабжения страны. Остальные водоканалы, скорее всего, повысят тарифы с 1 августа или осенью».

Тарифы на воду вырастут неравномерно: к примеру, в Ивано-Франковске водоснабжение подорожает на 41,7%, в Черновцах — на 14,6% (см. инфографику 1). Как отмечают в Нацкомиссии, «причесать под гребенку» все «водные» тарифы неправильно, поскольку у водоканалов разные проблемы, требующие индивидуальных решений, разное расстояние до водных источников. «Где-то нужно ремонтировать изношенные сети, где-то закупать оборудование для лабораторий, проверяющих качество воды. На эти задачи нужны разные объемы финансирования, поэтому сегодня предприятия водной отрасли разрабатывают инвестпроекты, например, по модернизации очистных сооружений. Под эти бизнес-планы реально получить кредиты от Мирового банка. Такие успешные примеры по водоканалам уже есть», — говорит Григорьев.

Инфографика: тарифы на воду

В Нацкомуслуг уверяют, что рост тарифов на воду не сильно ударит по кошелькам украинцев. Так, незащищенные категории населения — пенсионеры и многодетные семьи — смогут воспользоваться льготами и субсидиями, а среднестатистическая семья из двух человек, согласно расчетам, будет платить в месяц на 36 грн. больше — то есть не 40, а 76 грн. (см. инфографику 2).

Инфографика: расходы на воду для семьи

ПОСТАВИТЕ СЧЕТЧИК И СЭКОНОМИТЕ
По мнению экономистов, повышение тарифов на воду выглядит логичным на фоне подорожания газа, электроэнергии и доллара. «Если стали дороже позиции, формирующие структуру тарифа, логично, что будет дорожать конечный тариф для потребителя. И здесь нужно думать не о том, сколько в итоге будешь платить, а о том — как лучше сэкономить на тарифе. Можно, например, поставить счетчик воды и приучить всю семью меньше расходовать воду. Такие нехитрые методы позволят сэкономить до 20% при оплате жилкомуслуг», — уверен президент Украналитцентра Александр Охрименко. «Очередное повышение, вот только зарплаты не растут. Хорошо бы, чтобы и они повышались, а то приходится на всем экономить», — жалуется жительница Тернополя Мария Останова. Источник: Сегодня.
Обсудить эту новость на Форуме...

Размеры компенсаций (субсидии) за ЖКХ услуги

В связи с повышением тарифов на газ и тепло Правительством внедрена программа компенсаций, в соответствии с которой более 30% домохозяйств Украины будут платить за жилищно-коммунальные услуги в тех же размерах, что и до повышения.

Министр социальной политики Людмила Денисова отметила, что право на получение компенсации имеют семьи, в которых среднемесячный совокупный доход за предыдущие шесть месяцев не превышает величины прожиточного минимума для семьи. Он определяется как сумма прожиточных минимумов для каждого члена семьи в соответствии с его принадлежности к основным социальным и демографическим группам населения. В состав семьи включаются лица, зарегистрированные в жилом помещении (доме). Людмила Денисова подчеркнула, что указанный прожиточный минимум семьи будет определяться отдельно для каждой семьи в зависимости от ее состава.

Как сообщили в пресс-службе Минсоцполитики, с 1 января 2014 года для детей в возрасте до 6 лет установлен прожиточный минимум в размере 1032 грн., для детей в возрасте от 6 до 18 лет - 1286 грн., для трудоспособных лиц - 1218 грн., для лиц, утративших трудоспособность, - 949 грн.

Для того, чтобы оформить компенсацию, необходимо с 1 июля 2014 года обратиться в районное управление соцзащиты населения по зарегистрированному месту жительства, где необходимо написать заявление и предоставить паспорт. Источник: Закон и бизнес.
Обсудить новость на Форуме...

Вважаєте наш сайт корисним? Рекомендуйте нас у соцмережах

Тарифи ЖКГ

Юморим :)

... А это соседка,
которая пишет заметку в газетку
о том, что подростки ломают беседку
в доме, который построил ЖЭК...
еще...